lauantai 9. kesäkuuta 2012

Helmineuletyyny

Nyt esittelyssä on jälleen yksi tyyny, jonka sain valmiiksi tässä vähän aikaa sitten. Tämä on ollut sellainen tehdään-muutama-kerros-aina-silloin-tällöin -työ. Jokseenkin yksitoikkoista tekemistä on helmineuleen neulominen suljettuna neuleena, joten parhaiten tämä eteni juuri sellaisena väli- ja täytetyönä.

Tein tyynyn Novitan Hanko-langasta, 5 mm pyöröpuikoilla. Tein alkuun 119 silmukkaa ja sitten vain vuororotellen yksi oikein-yksi nurin, kunnes tyyny on sopivan korkuinen. Sisälle meni 50 x 50 cm untuvatyyny ja sitten ompelin ylä- ja alareunat kiinni. Hankoa kului vajaa neljä kerää. Nyt alkaa sohvalla olla jo aika hyvä määrä irtotyynyjä, kaikki saman sävyisiä, mutta jokainen vähän erilainen ulkonäöltään kuitenkin.
Yksi juttu vielä mun neulomisfilosofiasta: alkuun harmittelin tosi paljon, jos työhön tuli virheitä ja jos jollekin näytin valmista työtäni, niin muistin aina myös esitellä, että :"tossa on muuten tuollainen ja tuollainen virhe ja tuollakin kävi vahingossa noin ja noin...". Sitten tajusin, että ei hitsi, suurin osa työstähän on ihan virheetöntä, joten miksi ihmeessä minä aina niitä muutamaa virhettä korostan.  Eli nykyään olen oikein ylpeä jokaisesta tekeleestäni, sillä käytännössä olen onnistunut tekemään  ainakin 99%:sti kaikki silmukat oikein! Hyvä minä!

(Yllä on lähikuva tuosta helmineuletyynystä, eli ei sielläkään kaikki ihan nappiin mennyt, mutta eihän tuota oikeasti edes  huomaa, kun tyyny on sohvalla muiden tyynyjen seassa :))

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti